Zasady tworzenia logo

Wizerunek firmy kreuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak by wspólnie tworzyły spójną całość.

Najistotniejsze cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na bazie którego firma jest identyfikowana, jest główny w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej zlecić agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i oszacować ich jakość. Zaletą tego rozwiązania jest między innymi kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie potrzeby wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Powinno się pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której działa dana firma. Jednocześnie musi być unikalne, tak by nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia a także dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszej firmy, jest równocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje oraz wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt trudny. Niewskazane jest również, ażeby w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele kolorów. Największe światowe marki mają proste dwu albo trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na łatwych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym nie najprościej utworzyć projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a zatem będzie łatwy, unikalny oraz charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Zobacz również: projektowanie logo firmy.