Pinterest i jego wykorzystanie w działaniach SEO, czyli co warto mieć świadomość tego?
Promowanie strony w internecie jest dzisiaj nie lada wyzwaniem, gdyż złożoność rozmaitych mechanizmów i algorytmów jest coraz większa. Dziś, pozyskując ruch na stronę, nie wystarczy orientować się tylko w samych mechanizmach indeksujących przeglądarki, ale niezbędna jest też rozeznanie w tym, w jaki sposób media społecznościowe mogą wpłynąć na pozycjonowanie stron. Jednym z istotnych dla SEO portali jest Pinterest – serwis społecznościowy, który w naszym kraju gwałtownie zyskał na znaczeniu.
Jak stosować go do poprawy SEO?
Czym jest Pinterest?
Chociaż Pinterest klasyfikowany jest na całość jako portal społecznościowy, tak de fakto jest to wielki agregator treści dzisiejszych w internecie tworzony przez użytkowników, który zawiera z tego powodu elementy charakterystyczne dla sieci społecznościowej. Idea jego działania jest prosta. Ludzie tworzą na nim tablice, w których umieszcza się piny, czyli rodzaj wpisów, które składają się z grafiki, linku prowadzącego do zewnętrznej strony i opisu.
Użytkownicy korzystają z Pinteresta jako codziennej pomocy do porządkowania własnego życia, publikując na nim różne pomysły do wykorzystania później, oraz traktują go jako listę zakupów. Analizy pokazują, że bardzo wiele ludzi dodaje do niego produkty, które mają potem zamiar kupić, a na prawdę często ich piny są odnajdowane przez inne osoby, które mogą pod wpływem impulsu wejść na stronę i też dokonać zakupu. Dla wielu ludzi Pinterest bowiem jest zamiennikiem Ceneo czy innych agregatorów ofert sklepów internetowych. Do tego ludzie dodają na niego piny prowadzące do artykułów z ulubionych blogów i innych stron.
Jak wykorzystać serwis Pinterest dla lepszego SEO?
Pozycjonowanie stron dzięki Pinterestowi owocuje między innymi w naturalne pozyskiwanie linków. Linkowanie na masową skalę dokonywane przez użytkowników Pinteresta połączone z wieloma innymi jego funkcjami sprzyja działaniom SEO, gdyż popularne piny bardzo szybko docierają do innych użytkowników, którzy je kopiują na swoje tablice.
Nie wystarczy jednak używać go w sposób chaotyczny, tworząc piny do własnych stron. Właściciele biznesów głównie powinni stworzyć konto biznesowe na Pintereście, chociaż wielu z nich odnosi sukces w działaniach i z poziomu zwyczajnego konta, które jednakże nie daje dostępu do narzędzi analitycznych, a zatem nie można zbadać za bardzo swojej skuteczności z poziomu samego portalu.
Ważnym elementem w prowadzeniu Pinteresta jest dobre uzupełnienie swojego profilu i podanie o nim pełnych informacji z zawarciem najważniejszych dla nas słów priorytetowych. Algorytmy indeksujące Google widzą naszą nazwę użytkownika oraz opis, dlatego powinny być one adekwatne do naszej działalności, gdyż te elementy skłonią innych do wejścia w nie z poziomu przeglądarki.
Najważniejsza jest jednakże konstrukcja samych pinów i ich tekst. Głównie w ich nagłówku należy zawrzeć słowa kluczowe, które powinny być ustalone też w opisie. Sam opis powinien być napisany w sposób zwięzły, niemniej jednak też zawierać powinien wezwanie do działania, czyli bezpośredni zwrot do użytkowników zachęcający ich do odwiedzenia danego linku. Co do aspektu, jakim jest linkowanie, Pinterest zabrania stosować narzędzi skracających linki.
Duży nacisk trzeba położyć przede wszystkim na szatę graficzną, gdyż – tożsamo jak w przypadku Instagrama – Pinterest to portal społecznościowy, na którym najważniejszy jest aspekt wizualny i należy posiadać tu wyczucie estetyki, oraz chociażby podstawowe kwalifikacji graficzne. Bardzo pomocne są tu narzędzia takie, jak Canva.
Trzymając się tych prostych wytycznych, można w znaczący sposób poprawić własne wyniki SEO, gdyż coraz więcej blogerów i sklepów donosi, że to przede wszystkim z Pinteresta pochodzi pozyskiwany na nie ruch. Zobacz również: seospot.pl – sklep SEO.