Z roku na rok Polscy obywatele spędzają zdecydowanie coraz więcej czasu w internecie, co przekłada się również na konwersję ich modelu dokonywania zakupów. Wybieramy internetowe sklepy nie tylko i wyłącznie dlatego, że są tańsze, niemniej jednak także z racji na wygodę a także prostotę korzystania z ich oferty. Duży wzrost konkurencji doprowadził jednak do konieczności podejmowania coraz agresywniejszych działań z zakresu SEO, czyli działań mających na celu pozycjonowanie stron, czyli poprawienie jej miejsca w wyszukiwarkach Google, Yahoo oraz Bing.
Jak zaplanować skuteczną kampanię SEO i nie przepłacić? Jakie działania wiążą się z promowaniem strony w sieci?
Pozycjonowaniem stron zajmują się profesjonalne firmy zwane na prawdę bardzo często agencjami SEO. Wbrew pozorom skuteczne wypromowanie witryny nie trzeba do najłatwiejszych zadań – efektywne poprawienie widoczności strony w Google wymaga nie tylko i wyłącznie dużej wiedzy specjalistycznej, ale także ogromnych nakładów finansowych i czasowych. Najpopularniejszym sposobem na rozpowszechnianie strony w sieci jest jej audyt pod względem SEO, czyli upewnienie się, że jest ona zaprojektowana zgodnie z najnowszymi normami bieżącymi w Unii Europejskiej. Po dopracowaniu technicznych aspektów funkcjonowania strony powinno się rozpocząć intensywną kampanię pozyskiwania linków prowadzących do witryny. To właśnie hiperłącza stanowią dla wyszukiwarek sposób na określenie wartości danej strony – duża liczba prowadzących do niej linków świadczy w teorii o popularności witryny w gronie użytkowników internetu, co zdaniem Google pokazuje, że w serwisie umieszczono treści przydatne dla użytkowników internetu.
Oczywiście algorytmy zajmujące się obliczaniem wartości danej strony są nieprawdopodobnie skomplikowane oraz zmienne w czasie, przez co efektywne linkowanie strony wymaga sporej specjalistycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Ponadto jeden link nie musi być warty tyle samo, co inny – np odnośnik z Wikipedii jest o wiele więcej warty od hiperłącza prowadzącego ze strony wykorzystywanej przez spamerów. Dlatego przed pozyskaniem linku z konkretnej strony należy sprawdzić jej status a także upewnić się, że pozyskiwany odnośnik naprawdę przedstawia jakąś wartość. Rzecz jasna agencje SEO zajmujące się pozycjonowaniem stron mają nie tylko i wyłącznie odpowiednią edukację, niemniej jednak też kontakty a także własne, wartościowe zaplecze umożliwiające szybkie i sprawne pozyskanie linkowania bardzo wysokiej jakości. Dlatego właśnie rozpowszechnianie strony w sieci musisz pozostawić profesjonalistom!
Więcej informacji: pozycjonowanie wycena.