Właściwie każdy przedsiębiorca z nowo otwartą firmą staje przed trudnym celem – zaistnienie z firmą i wybicie się spośród konkurencji. Jak wiadomo, nie jest to łatwe i zajmuje na prawdę dużo czasu a także pochłania ogromne koszty. Warto, zatem zacząć od prostych i głównie wyjątkowo skutecznych metod, czyli od promowania witryny internetowej w sieci.
Działką tą para się marketing internetowy, w którym jest kilka kanałów, dzięki, którym można zagwarantować dobrą widoczność dla strony internetowej w sieci. Jednym z nich jest aktualnie pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie i SEO?
Pierwszy, krótki termin zapisany w skrócie SEO, znaczy Search Engine Optimization, czyli optymalizację strony internetowej dla wyszukiwarek internetowych. Są to działania, które są prowadzone na stronie i mają na celu zaimplementować ją do wymogów i zasad, narzuconych przez algorytmy wyszukiwarki. Pozycjonowanie to pojęcie o sporo szersze i jest nazwą procesu, dążącego do zwiększenia widoczności witryny internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarki. Najbardziej pożądanym rezultatem całej usługi jest osiągnięcie top10, czyli pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwarki dla określonego zestawu fraz zasadniczych. Dzięki wysokim pozycjom zwiększa się prawdopodobieństwo na pozyskanie ruchu na stronie. Im, więcej zaś użytkowników odwiedzi stronę, tym większe szanse na to, że firma pozyska nowych klientów.
Jak zaistnieć na rynku lokalnym?
Dla firm, które działają na ściśle określonym obszarze, czy to na terenie województwa, czy w miejscowości, a wręcz i dzielnicy powinny skupić się na działaniach SEO ukierunkowanych lokalnie. Pozycjonując stronę lokalnie, należy pamiętać, ażeby wybrane frazy kluczowe zawierały nazwę lokalizacji, która jest obszarem działalności przedsiębiorstwa. Jeśli, zatem np na pozycjonowanie lokalne zdecyduje się fryzjer, prowadzący salon w stolicy w dzielnicy Bemowo to powinien on wybrać słowa kluczowe takie jak chociażby fryzjer Bemowo Warszawa, salon fryzjerski Bemowo itd. Usługa geolokalizacji ułatwia zaś pozycjonowanie się firmom lokalnym, gdyż śledząc położenie użytkownika, zwraca mu w wyszukiwarce wyniki, które są dostosowane do jego obowiązującej zlokalizowania. Bez wątpienia strona powinna być odpowiednio nasycona słowa kluczowymi, m.in. w tytułach, meta opisach, treści tekstowej, czy nagłówkach (h1, h2 i tak dalej.). W kwestii linkowania firma powinna skupić się na budowaniu profilu linkowania w oparciu o naturalne linki z lokalnych portali, forów, czy tematycznych blogów.
Zobacz: abonament seo.